Starten p ret i USA skulle starte med tre dager i New York. Vi bor p et hotel i New Jersey og har god utsikt til byen, men har som sagt ikke kunne reise inn p grunn av orkanen. MEN !! Idag fikk vi tatt turen allikevel! Planen var egentlig mtte bli p hotellet frem til onsdag da flyet mitt gr, men lederne fant ut at vi kunne ta turen inn noen timer idag. Vi hadde ikke buss, bussjfr eller guid, s noen saitsing ble det ikke. Vi fikk bare vrt der et par timer, p Time Square, men det var utrolig fantastisk og den strtste oppturen gjennom disse dagene. Klokken 12 i morges fikk vi beskjed om at klokken 1 skulle vi reise innover til byen. Vi skulle ta shuttle bussen til flyplassen og deretter ta express bussen til byen. Etter at alle hadde kommet seg frem til flyplassen, noe som tok en time mtte vi stelle oss i k for ta bussen. Ken var laaaang. Bussene skulle komme hvert 15 minutt, men kom ca en gang i halvtimen om ikke mindre. Derfor ble vi stende i k i over to timer. Tilslutt fikk vi endelig plass p bussen og turen inn til NYC skulle ta 50 min, og selvflgelig tok det ogs kjempe lang tid. Vi ble stuck in traffic, og ble stende mange timer i k. Hadde man kjrt bil eller tatt taxi og det ikke var k ville det tatt en time fra hotellet, men isteden for brukte vi 5 og en halvtime fra vi dro fra hotellet til vi gikk ut av bussen p Time Square. jaja. men vi fikk jo brukt to hele timer der, gtt/nesten lpt rundt og kjikket, shoppet (hadde selvflgelig med meg noen poser hjem), spiste, og vi ble rett slett skikkelig fasinerte alle sammen. Over alt vi hadde gtt glipp av var der plutselig. Dette har vrt den beste dagen hittil, og jeg skal klart tilbake til New York engang!

/ Carina p Times Square

/ Carina, meg og Guro

/ Ida, Janika, Guro, meg og Carina

/ GULE TAXIER ! :D

/ Justin Bieber parfymen, den skal lett kjpes inn neste gang jeg trenger ny parfyme!

Dere kan jo ogs f se litt av igr. Ikke noe spesielt spennende som skjedde, annet enn at vi var p hotellet og bare gjorde ingenting eller s spiser vi. Den store og forferdelige stormen som nettopp passerte oss lagde flom utafor hotellet da, s det var litt morsomt se. hehe.

/ meg, Ida og Carina

/ Carina, Guro, Sigurd, Brge, Tormod, Emma, Anette, Ida

Siden stormen ogs gjorde at flyplassen ble stengt i en og en halv dag ble flyet mitt kansellert. Jeg skulle egentlig befunnet meg host vertsfamilien min n, men fr ikke reist fr p onsdag. S mer tid tilbringe p hotellet er jo alltids greit det. Men det gr nok helt fint, vi fr vel bare slappe mer av og nyte de siste dagene av ferien.

N har jeg vrt en og en halv dag i USA, og det gr veldig fint men ting har vrt veldig annerledes enn forventet. Jeg kan jo starte ved avreisen. Gardermoen var trist, veldig trist. Men etter sikkerhetskontrollen gikk ting veldig fint igjen. Jeg ble kjent med noen andre studenter og kom oss etterhvert p flyet, havnet heldigvis ved siden av en annen studen s da hadde jeg noen prate med p turen. Flyturen gikk greit fort, filmer, mat og soving, s var vi fremme. P flyet satt ogs alle folkene fra torsdagskveld fra nydalen ! s hver gang de skulle p toalettet gikk de og stelte seg i k ved setene vre, og vi pratet med en av de. Da spurte han meg om det var min familie som grt s mye p gardermoen, og da var det jo ikke annet enn si ja da. Men passe pinlig at han hadde sett det og husket meg fem timer etterp, men men, vi fikk jo tross alt snakket med en kjendis. Vi kom oss etterhvert til hotellet og var her resten av kvelden. Dagen idag har vrt helt annerledes enn planlagt. P grunn av orkanen s fikk vi ikke lov til dra inn til New York city. For komme inn til byen m man enten over broen (som er stengt) eller gjennom tunellen som kan bli fyllt med vann og dermed fr vi ikke dra dit. S isteden for oppleve New York, opplever vi New Jersey. Dagen i dag har heller gtt til en tur p Walmart og en del timer p et shoppingsenter. Victoria's Secret var selvflgelig stengt, men Forever 21 var open, og ikke for skryte eller noe men det var den beste butikken jeg har vrt inne i i hele mitt liv ! Den var sikkert fem ganger strre en den store Bik Bok'en i Oslo, det var syyykt mye fint overalt, og det var rett og slett shoppe himmelen ! S, til mine kjre venner i Norge, vr misunnelig . Det var mye bedre enn jeg trodde. Jeg flte jeg ville ha med meg hele butikken hjem, og det var veldig billig. Kos dere med de norske butikkene.
P grunn av orkanen m vi vre p hotellet hele dagen. Vi har ikke lov til g utenfor hotellet i det hele tatt, s det blir en spennende dag her. Men men, blir sikkert koselig.

/meg, Agnes, Madeleine, Marie. Verdens beste jenter som kom kvart over seks p morningen for si hade <3

/Pappa og meg

/meg og mamma

/meg og Veronica

/Guro, Ida, Carina og meg.

/meg og Carina

Dette var alts det vi fikk oppleve av New York city. se byen gjennom tke langt borte er ogs en opplevelse som er verdt huske.

/meg og Guro, inne p Walmart

/Guro

P flyet ! Elsker egen TV :)

/Julie og meg

/Ida, Guro og meg, utenfor Walmart

/himmelen!

Alt i alt har dagen hvert kjempe bra, men selvflgelig en liten nedtur og ikke dra inn til byen. N m jeg pakke en evakueringsbag i tilfelle vi m evakuere imorgen, men ingen fare, regner ikke med at vi m det.

Hasta Luego

Idag har det vrt mye gjre. Pakkingen ble noe vanskelig da jeg hadde ftt til minimalt med klr etterhvert og kofferten fortsatt hadde overvekt. Nr jeg bde m ha med vertsfamilie gaver, linser og medisiner som tar noen kilo s ble det vanskelig. Men etter pakke kofferten om igjen ca 50 ganger klarte jeg det, men det er akkurat. Etter skolen, kom Marie innom en tur og ble her noen timer. Det var kjempe koselig og jeg flte det var viktig ettersom jeg ikke har sett hun s veldig mye i det siste. Etter hun dro hjem igjen hadde jeg siste middag med familien, og ettersom jeg fikk velge ble det favoritten, nemlig hjemmelagde kjttkaker og makaronistuing. Mamma foreslo biff, men ikke idag nei. Hehe. S n, etter en lang og koselig dag sitter jeg her snn passe nervs for morgendagen. Det er faktisk under tolv timer til jeg har forlatt min familie og sitter p flyet til New York. SYKT !

Hvordan kan jeg finne p reise fra verdens beste sster ? Kommer til savne deg sykt mye <3

Ste Marie som lner min telefon, du er skjnn du <3

1 DAG !

Idag har jeg vrt i Oslo med min sster, Veronica. Vi spiste p Fridays og gikk litt rundt kjikket i butikker. Det var kjempe koselig, og jeg merker at det blir veldig hardt vre borte fra henne et helt r. Igr hadde jeg de nrmeste jentene p besk, og mtte si hade til noen av dem, huff er verdens verste p avskjeder s kommer noen trer mye disse dagene. Vi spiste taco og bare koste oss egentlig, s var super koselig med en siste tacokveld. Idag har ogs jeg kommet igang med pakkingen, alle papirene som skal med er klare, vertsfamilie gavene er klare, s det meste nrmer seg i grunnen klart s er det bare putte alt i kofferten, og hpe p at jeg holder meg under vekten flyselskapet tillater. Jeg m jo i tillegg helst ha noen kilo til overs, for planen er selvflgelig f shoppet litt i New York ogs :) Snakket med vertsfar igjen idag, og endelig fikk jeg se noen bilder av huset. Selve huset ser stort ut (burde kanskje ogs vre det nr det er tre bad) og ser veldig fint ut utenfor ogs. Jeg fikk ikke s veldig mange bilder innenifra, men de jeg fikk s koselige ut. De hadde det veldig hjemmekoselig og s veldig ut som jeg forestiller meg et amerikansk hjem, med masse smting overalt og litt snn mye farger og kombinasjoner, men det var super koselig og jeg vil absolutt tro jeg kommer til kose meg i det huset. Han fortalte meg ogs at jeg kunne f mitt eget rom om jeg ville det, og s klart sa jeg ja til det. Det er jo helt fantastisk, og noe jeg absolutt ikke hadde forventet ettersom det kommer enda en utvekslingsstudent dit, s da er det jo veldig snilt at vi fr okkupere hvert vrt rom. Jeg merker at jeg begynner grue meg veldig til reise. Men jeg tror at med en gang jeg har reist vil det g bra, bare de siste dagene hjemme er litt tunge og ikke minst triste. Det siste ret har jeg ftt s utrolig mange nye gode venner, og det er ikke noe gy reise fra de. MEN ! Jeg gleder meg selvflgelig til alt jeg fr oppleve og gruer meg ingenting til det, er bare litt nervs for mte de og de frste dagene p skolen. men det vil nok g bra. Imorgen er siste dagen hjemme i Norge, s hper den blir bra :)

Meg og Veronica

meg og Madeleine

Agnes og meg

Agnes, Madeleine og Marie

Stine og Maren

Meg, Marie, Agnes, Madeleine, Stine og Maren

2 dager!!

N sitter min kjre bestevenn p flyet til New York. Der skal hun ha tre fantastiske dager fr hun fortsetter turen til Ohio der hun skal bo de neste 10 mnedene. Familien hennes og meg var med henne p Gardermoen i morges, og det ble en del trer. Bde fr vi kom frem, p flyplassen, nr hun gikk, i bilen p vei hjem, nr jeg kom hjem og litt mer, s tror jeg kommer til savne hun en del. Vi stod s lenge med hun p Gardermoen at vi tilslutt fikk beskjed av Explorius om at vi mtte g fordi alle grt s mye, og det ble vanskeligere for Stine, men tror hun har det ganske s bra n :) Neste gang jeg ser hun er ikke fr om et halv r, p HAWAII !! Vi skal dra p tur dit, med mange andre studenter og kose oss der i en uke. S med mindre noe gr galt med at vi ikke fr lov reise av skolen s skal vi dit. Det blir helt fantastisk. Masse masse god tur Stine. Elsker deg utrolig mye <3 ses p Hawaii!

Jeg fikk snakket en del med vertsfar i helgen. Han virker kjempe hyggelig og jeg gleder meg veldig til mte dem. Plutselig fikk jeg ogs beskjeden om at det skal enda en utvekslingsstudent i familien jeg skal til. Hun er fra slovakia og heter Monika. S det blir sikkert veldig gy og bo tre jenter sammen p samme alder.Jeg reiser til New York n p fredag (enda mer grting). Det blir helt fantastisk, og gleder meg som et lite barn til oppleve verdens kuleste by. Kjenner mange som allerede har reist og opplevd de dagne der, og alle syns det var dds gy. Har endelig ftt startet med pakkingen, men det gr jo litt treigt s langt har jeg ikke kommet. Det skjer noe hele tiden, s det blir s liten tid til alt. Har sagt hade til store deler av familien, de fleste vennene mine, og andre, s n er det ikke s mange igjen jeg rekker mte. Jeg lunsjet med pappa og bestefar idag og sa hade til han. Var selvflgelig litt trist det ogs.

3 dager igjen!

Endelig var det min tur til f vertsfamilie. N syns jeg at jeg hadde ventet lenge nok nr alle jeg kjente som skal p utveksling har reist uten om en som reiser p tirsdag. Men n fikk jeg det endelig da. Det var ganske tilfeldig at jeg fant det ut, da jeg halv tre p natta logget p ISE sin side og plutselig stod det informasjon om vertsfamilien. Da visste jeg ikke om jeg skulle skrike eller grte, men ble til at jeg lp ned og vekket mamma og stefaren min og ropte av glede. Jeg ringte ogs Stine, bestevenninnen min og Veronica, sstern min og mtte fortelle det.

Jeg har havnet p en ranch/grd i en liten by som heter Concordia i Kansas. Vertsfamilien bestr av to versforeldre, Ron og Amy, og en vertssster som er like gammel som meg, Kaity. Har allerede pratet litt med vertsfaren og han virker kjempe hyggelig og glad for at jeg skal dit. Jeg er den frste utvekslingsstudent de har, s det blir morro.

Skolen jeg skal g p heter Concordia Jr/Sr High School. Vet ikke s mye om skolen egentlig, bare at den starter p mandag noe som betyr at jeg fr en veldig rask avreise. :)

Vet egentlig ikke s veldig mye mer enda, men skriver mer nr det kommer. Har en veldig lykkelig dag idag s n skal jeg toppe dagen med og dra i avskjedsgreie til bestevenninna mi. Det blir kjempe koselig.

Hurra, jeg har vertsfamilie !!! :D

Er for yeblikket utvekslingsstudent i Kansas,USA 2011/2012. Kontakt? camilla94-@hotmail.com/facebook: Camilla Wagenius.